ورود کاربر محترم میهمان به پرتال خانه تعاونگران ایران خوش آمدید فارسی  |  English


آگهی

«فرصت شنیدن صدای تشکل های تعاونی فراهم شود»!!


«فرصت شنیدن صدای تشکل های تعاونی فراهم شود»!!

چندی پیش از سوی خانه تعاونگران یادداشتی مبنی بر «تقویت همدلی، نیاز فوری کنشگران بخش تعاونی» منتشر شد و در آن یادداشت تاکید شد، باید مهارت همدلی را بیاموزیم!

در بخشی از آن یادداشت با اشاره به اینکه همدلی نوع خاصی از توجه داشتن به دیدگاه دیگری است بیان شد که از شرایط لازم برای ایجاد همدلی بین افراد و سازمانها، اعتماد متقابل است.  اعتماد متقابل هنگامی ایجاد می شود که طرفین درگیر در ارتباط، نسبت به همدیگر یکدلی، آسایش و امنیت خاطر داشته باشند و این اعتماد حاصل نمی شود، مگر با شناخت تفاوت ها و احترام گذاشتن به آن.

در آن یادداشت گفته شد با توجه به اینکه تعاونگران از کم رنگ بودن همدلی عملی در  میان کنشگران بخش تعاونی رنج می برند و دودش به چشم تعاونیها می رود، باید در عمل همدلی و هم زبانی نشان داده شود و تظاهر نشود!  باید با نگاه خدمت گذاری و خادمی برای بخش تعاونی فعالیت نمایند، به شعارهایی که می دهند عمل نمایند و از تمام ظرفیت تعاونی ها ، اتحادیه ها  و اتاق های تعاون استفاده کنند.

 در آن یادداشت پیشنهاد شد، کنشگران دولتی و غیر دولتی حداقل ماهی یکبار نشست های مشترک برگزار کنند و دغدغه های تعاونگران را در دستور کار قرار دهند و گزارش عملکرد خود را به اطلاع عموم تعاونگران برسانند.

خوشبختانه چندی پیش نشست ستاد بخش تعاون که از هفته تعاون به این سو جلسه ای نداشت برگزار شد و تصمیمات خوبی در آنجا گرفته شد.

اما در اتفاقی نو،  روز سه شنبه ۲۸ بهمن ، در آئین رونمایی از طرح های تعاونی این فرصت فراهم شد تا برخی از روسای اتاق های تعاون در کنار استانداران در مراسم شرکت کنند و خطاب به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و استانداران نظرات و پیشنهادات خود را برای توسعه بخش تعاونی شفاف و صریح بیان نمایند.

بدون شک استمرار این اقدام که با استقبال وزیر و در سطح ملی انجام شد می تواند آغازگر فصلی نو در تعامل میان تعاونگران و دولت باشد.

خانه تعاونگران ضمن تقدیر از این ابتکار ارزشمند، پیشنهاد می کند وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تداوم این سنت حسنه را در دستور کار قرار دهد و زمینه برگزاری نشست های مشترک و عمومی و یا چهره به چهره مدیران اتحادیه ها و اتاق های تعاون را ، که در خط مقدم راهبری بخش تعاون هستند، با وزیر تعاون و همچنین معاون امور تعاون فراهم کند.

بدون شک این نشست ها ضمن تقویت همدلی عملی،  فرصتی مناسب را برای انعکاس مشکلات و چالش های تعاونگران بمنظور پیگیری آنها از سوی دولت فراهم خواهد کرد.

باید توجه داشته باشیم که تقویت و توجه ویژه به جایگاه اتحادیه ها و اتاق های تعاون موجب گسترش و رونق بخش تعاون خواهد شد.



صفحه اصلیدرباره ماشعب استانی خانه  • بانک اعضا تماس با ما