ورود کاربر محترم میهمان به پرتال خانه تعاونگران ایران خوش آمدید فارسی  |  English


آگهی

معاون امور تعاون با مدیران خانه تعاونگران دیدار و گفتگو کرد.


معاون امور تعاون با مدیران خانه تعاونگران دیدار و گفتگو کرد.

در این نشست مدیران خانه تعاونگران خواستار تهیه بسته های حمایتی برای تعاونی ها، تقویت نظارت، توانمند سازی تعاونی ها، پایش برنامه ها و اسناد بالادستی بخش تعاون، تشکیل سازمان مهندسی تعاون،  تشکیل جلسات اندیشه ورزی برای بهبود فضای کسب و کار تعاونی، تغییر نگرش ایجاد کسب وکاردرتعاونی ها و حرکت به سمت استارتاپها و فعالیتهای تجاری نوآورانه ، اجرای قوانین تعطیل شده، اصلاح برخی از مواد قانون تعاون، تعامل و هم افزایی نهادهای فعال حوزه تعاون، برونسپاری تصدیگری های بخش تعاون به اتاق های تعاون و خانه تعاونگران و حمایت ادارات استانی از تشکل های مردم نهاد شدند.

معاون امور تعاون ضمن استقبال از برنامه ها و پیشنهادات و قدردانی از فعالیت های گسترده خانه تعاونگران با بیان اینکه خانه تعاونگران می تواند برای کاهش مشکلات مردم و تعاونیها کمک کند بر تشکیل جلسات مستمر و دوره ای با کار ویژه مشخص تاکید نمود.

 محمد کبیری با اشاره به اینکه وجود مشکلات ساختاری اقتصاد کشور را مهمترین مانع جذب سرمایه گذاری خارجی است گفت: یکی از راههای برون رفت از این شرایط حمایت از sme ها و تعاونی ها است.

معاون امور تعاون درادامه به بیان چرایی عدم حرکت بخش تعاون برای کسب اعتماد دولت ومردم به منظور سرمایه گذاری دربخش و توسعه اقتصادی پرداخته و بیان داشتند این چرایی ها باید عارضه یابی و ریشه یابی شده و با این دسته اقدامات نقاط قوت تقویت و نقاط ضعف مورد بهبود قرارگیرند.

کبیری تعاون را راه دانسته و بیان داشتند همواره محور اصلی محافل این بخش متاسفانه گلایه ها و بیان مشکلات آن بوده است و هیچ گاه از دید نقاط قوت و توانمندی های نهفته درآن به این بخش نگاه نکرده اند.

وی به لزوم بررسی چالشها و مشکلات قضایی وحقوقی تعاونی ها اشاره داشته و تاکید داشتند باید ارزیابی ها و بررسی های لازم دراین خصوص صورت بگیرید .

کبیری برکاهش نقش دولت تاکید نمود و افزود برنامه ویژه ای برای کاهش تصدیگری و برون سپاری خدمات در نظر دارد. وی همچنین به لزوم تشکیل اندیشکده های تعاون و نقش آنها در تهیه راه کار برای مشکلات بخش اشاره نمود.

معاون امور تعاون به رویکرد پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی اشاره نموده و گفت: بهترین رویکرد پرداخت تسهیلات به طرح هایی است که در زنجیره تامین ارزش قرارداشته و فروش آنها تضمین شده باشد.

 در ابتدای این نشست دبیرکل خانه تعاونگران ، با اشاره به اینکه این سازمان با هدف سرعت بخشیدن به توسعه بخش تعاونی تاسیس شده و در همه استانها دارای دفاتر فعال می باشد گفت: خانه تعاونگران آمادگی کامل برای کمک به اجرایی شدن برنامه های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دارد . وی افزود: حمایت و کمک به تحقق برنامه های معاونت امور تعاون بمنزله کمک به توسعه بخش تعاونی و تقویت حضور تعاونی های در اقتصاد ملی است.

علی حسین شهریوربا بیان اینکه خانه تعاونگران، اقدام به شناسایی مشکلات و انجام عارضه یابی تعاونی ها و ارائه راهکار و برنامه بهبود به تعاونی ها و مسئولین می نماید، گفت: این سازمان با ارایه مشاوره، و پیاده سازی سیستم های مدیریتی و چرخه بهره وری در تعاونی ها در جهت تعالی سازمانی و بهبود مدیریت در تعاونی ها از طریق ارزیابی و رتبه بندی اتحادیه ها و تعاونی ها و صدور گواهی تعالی مدیریت و انتخاب تعاونی برتر تلاش نموده و تا کنون 6 دوره جشنواره تعالی مدیریت تعاونی را در سطح ملی برگزار نموده است.

وی به ضرورت توجه به شناسایی و تجلیل از کار آفرینان، نخبگان و پیشکسوتان بخش تعاونی اشاره نمود و  اضافه کرد خانه تعاونگران ضمن تشکیل شورای نخبگان بخش تعاونی، تا کنون 8 دوره از پیشکسوتان و فعالان موثر این بخش تجلیل نموده و در همین راستا وبسایت الکترونیکی مشاهیر تعاون را راه اندازی و جلد نخست کتاب مشاهیر و چهره های نامدار تعاون را نیز منتشر نموده است.

 شهریور با اشاره به  اهمیت توانمند سازی تعاونی های کشور گفت این سازمان با ارائه مشاوره و کمک های فنی و اجرایی به کار آفرینان و متقاضیان تشکیل تعاونی و مجریان طرح های تولیدی ، توزیعی و خدماتی و همچنین ارائه آموزشهای حقوقی ، مالی، مدیریتی، فنی وحرفه ای و بازاریابی به اتاق های تعاون، اتحادیه ها ، تعاونی ها و کار آفرینان نقش موثری در توانمند سازی تعاونگران و کار آفرینان کشور داشته است.

 وی راه اندازی اپلیکیشن امداد تعاون با بیش از 300 کارشناس در بخش های مختلف را که بصورت رایگان به تعاونگران و کار آفرینان در اقصی نقاط کشور مشاوره می دهند و همچنین ایجاد سامانه و اپلیکیشن آموزش های مجازی را از سوی خانه تعاونگران، در راستای توانمند سازی تعاونی ارزیابی کرد.

 وی از برنامه ریزی برای ایجاد بانک اطلاعاتی و تأمین شرایط و امکانات کار برای کارجویان و هماهنگی در آموزش و تأمین نیروی انسانی مورد نیاز تشکل های تعاونی خبر داد و گفت در همین رابطه بزودی از سامانه و یک اپلیکیشن رونمایی خواهد شد.

شهریور افزود خانه تعاونگران برای گسترش و حمایت از تعاونی ها و کارآفرینان انعقاد تا کنون 10 مورد تفاهم نامه و قرارداد همکاری و مشارکت و تعامل با سازمان ها ، موسسات ، بانک ها و صندوق های دولتی و غیر دولتی و مراکز علمی ، فرهنگی، آموزشی، ورزشی، فنی و حرفه ای و دانشگاهی امضاء نموده است.

وی تعامل و همکاری با اتاق تعاون ایران و اتاق های تعاون استانی برای گسترش و ارتقای بخش تعاونی را از ماموریت های این سازمان بر شمرد و گفت هم افزایی میان نهاد های فعال در بخش تعاونی به رشد و توسعه تعاونی ها سرعت بیشتری خواهد داد.

در این نشست مدیران خانه تعاونگران خواستار تهیه بسته های حمایتی برای تعاونی ها، تقویت نظارت، توانمند سازی تعاونی ها، پایش برنامه ها و اسناد بالادستی بخش تعاون، تشکیل سازمان مهندسی تعاون،  تشکیل جلسات اندیشه ورزی برای بهبود فضای کسب و کار تعاونی، تغییر نگرش ایجاد کسب وکاردرتعاونی ها و حرکت به سمت استارتاپها و فعالیتهای تجاری نوآورانه ، اجرای قوانین تعطیل شده، اصلاح برخی از مواد قانون تعاون، تعامل و هم افزایی نهادهای فعال حوزه تعاون، برونسپاری تصدیگری های بخش تعاون به اتاق های تعاون و خانه تعاونگران و حمایت ادارات استانی از تشکل های مردم نهاد شدند.



صفحه اصلیدرباره ماشعب استانی خانه  • بانک اعضا تماس با ما