ورود کاربر محترم میهمان به پرتال خانه تعاونگران ایران خوش آمدید فارسی  |  English


آگهی

خانه تعاونگران ایران

 بانک اطلاعات  نخبگان بخش تعاون

مقدمه

با توجه به نقش و جايگاه اطلاعات در پيشرفت و توسعه جوامع امروزی، بانک های اطلاعاتی نقش مهمی در گردش آزاد اطلاعات، توسعه دانش و ارتقاء سازمان ها بر عهده دارند. سازمان‌ها هنگامي مي‌توانند نقش خود را در توسعه جانبه و رفاه ملتشان به خوبي ايفا كنند كه به آسانی به منابع دانش، تخصص و اندوخته های علمی و تجربی مرتبط با حوزه تخصصی خود دسترسی داشته باشند و ارتباط سازمان یافته ای بین دانش ها و تجارب اندوخته شده و نیاز های افراد و سازمان ها در سطح ملی برقرار باشد.  

نخبگان و فرهيختگان حوزه های مختلف تخصصی به عنوان منابع ارزشمندی از دانش و تجارت  پرورش يافته، سرمایه عظیم انسانی را تشکیل می دهند که در صورت هدایت سازمان یافته این تجارب تراکم یافته می توانند نقش مهمی در ارتقا و توسعه آن بخش داشته باشند.

بخش تعاون طی نزدیک به 8 دهه تاریخ فعالیت خود صاحب تجربه های ارزشمندی است که بخش مهمی از این تجارب نزد خبرگانی ذخیره شده که در مراکز علمی، سازمان های دولتی، شرکت ها و اتحادیه های تعاونی فعالیت دارند. همچنین بخشی از این فرهیختگان به علت تغییرات مدیریتی خارج از بخش تعاون در سایر سازمان های در حال خدمات هستند یا دوران بازنشستگی را به دور از صحنه فعالیت سپری می کنند.

 ایجاد شبکه ارتباطی نخبگان بخش تعاون امکانات مناسبی را برای شناسايي استعدادها و توانمندي‌هاي بالقوه علمی و مشورتی تعاون که در مجموعه سازمان‌ها ی مرتبط با بخش تعاون و موسسات تعاونی پراکنده هستند را فراهم نموده و دسترسی و امکان ارتباط با این مجموعه عظیم و ارزشمند از دانش، تجربه و تخصص تعاون را میسر می سازد.  

الف - اهداف بانک

هدف اصلی بانک اطلاعات نخبگان بخش تعاون کمک به توسعه سرمایه علمی و مشورتی بخش تعاون از طریق تسهیل دسترسی به دانش و تجارب  فرهیختگان، کارشناسان و متخصصین تعاون است و در چارچوب تحقق این هدف کلان موارد زیر به عنوان اهداف فرعی تعقیب می شود:

  1. شناسایی فرهیختگان، صاحب نظران، مدیران ارشد و افرادی که به نحوی در توسعه بخش تعاون تاثیر مثبت داشته اند به منظور تسهیل دسترسی آسان به ظرفیت های علمی و توان مدیریتی موجود برای توسعه این بخش.
  2. اطلاع رسانی در مورد قابلیت ها و ظرفیت های علمی و مشورتی بخش تعاون به سازمان های مرتبط با توسعه تعاون و موسسات تعاونی.
  3. معرفی نخبگان تعاون به مجامع ملی ، منطقه ای و بین المللی
  4. ایجاد شبکه ارتباطی و فراهم نمودن امکان ارتباط متقابل خبرگان با یکدیگر برای تبادل تجارب و به روز کردن اطلاعات آن ها پیرامون مسائل علمی و رویدادهای داخلی و خارجی  در حوزه دانش تعاون
  5. ایجاد بازار برای عرضه و تقاضای دانش و تجارب علمی و کاربردی همچنین نیروی انسانی متخصص در حوزه دانش تعاون
  6. آگاهی نخبگان بخش تعاون که در دانشگاه ها و حوزه های خارج ار دستگاه های دولتی فعالیت دارند یا در دوران بازنشستگی به سر می برند در مورد تحولات و تغییراتی که در بخش های مدیریتی، حقوقی و برنامه های کلان بخش تعاون ایجادمی شود.

ب- قابلیت های بانک اطلاعات نخبگان بخش تعاون

این بانک دارای قابلیت هایی است که بستر مناسبی برای برقراری ارتباط متقابل میان سازمان های مرتبط با توسعه تعاون، موسسات تعاونی و مراکز تحقیقاتی را با نخبگان بخش تعاون فراهم می سازد تا اين بانك به كامل‌ترين و گسترده‌ترين مرجع بانك اطلاعات نخبگان تعاون كشور تبديل شود. این قابلیت ها که در فاز های بعدی قابل توسعه هستند عبارتند از:

  1. امکان جستجوی نخبگان بر اساس شغل، سن، سابقه و موضوعات تحقیقاتی، محل کار یا سکونت، سوابق مدیریتی و ...
  2. راه‌اندازي سيستم پيام‌دهي به منظور برقراري تعامل با اعضاء بانك اطلاعات
  3. ارسال اخبار و اطلاعات علمی و گزارش های آماری،  مقاله ها و چکیده گزارش های پژوهشی به صورت الكترونيكي.
  4. اطلاع‌رساني موضوعات مهم بخش تعاون به اعضاء بانك اطلاعاتی از قبيل همايش‌ها، كنفرانس‌ها، و مناسبت‌هاي گوناگون از طريق سيستم پيام‌دهي و ارسال Email به اعضاء بانك اطلاعات مديران
  5. ارائه درخواست همکاری در زمینه های مديریتی، مشاوره، سخنرانی های علمی و اجرا  طرح حای پژوهشی از اعضا بانك اطلاعات به صورت الكترونيكي با هدف تامین نيروهاي متخصص مورد نياز شركت‌ها و اتحادیه های تعاونی و سازمان‌های مرتبط با بخش تعاون.
  6.  معرفي  نيروهاي علمی و مديريتي كه داوطلب همکاری با موسسات تعاونی و دستگاه های دولتی در زمینه های مرتبط هستند به سازمان های ذیربط به منظور تسهیل بكارگيري از ظرفیت علمی و مدیریتی موجود کشور.
  7. به ‌روزآوري و ويرايش اطلاعات توسط اعضاء به صورت الكترونيكي

د- محتوای بانک

بانک دارای اطلاعات مختلف در زمینه ویژگی های فردی و سوابق شغلی، تخصصی وعلمی همچنین علایق پژوهشی و شغلی اعضا به شرح زیراست.

  1. اطلاعات فردی شامل نام و نام خانوادگی، سن، وضعیت سلامت و محل کار و سکونت
  2. اطلاعات مربوط به  ایجاد ارتباط اعضا شامل آدرس محل کار و سکونت، شماره تلفن، ایمیل آدرس و آدرس وب سایت
  3. اطلاعات مربوط به سوابق شغلی شامل سوابق شغلی و نوع شغل و محل اشتغال فعلی 
  4. اطلاعات تحصیلی شامل سوابق رشته و محل تحصیل در مقاطع متوسطه، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری
  5. سوابق پژوهشی شامل عنوان پژوهش، سال و دستگاه سفارش دهنده و چکیده مهمترین یافته های پژوهش
  6. کتاب های انتشار یافته شامل عنوان، سال انتشار و موسسه انتشاراتی
  7. مقاله های انتشار یافته شامل عنوان مقاله، محل انتشار، سال انتشار و چکیده مهمترین پیشنهاد های مقاله
  8. علایق و اولویت های علمی اعضا
  9. علایق و اولویت های شغلی اعضا
  10. مقاله های منتشر شده (با ذکر منبع) و منتشر نشده اعضا،

ه- نحوه دسترسی به اطلاعات بانک

بنا به سیاست های اجرایی خانه تعاونگران همچنین به درخواست اعضا، بخشی از رکورد های های گرداوری شده از اعضا در معرض مشاهده و دسترسی همگان و برخی از این اطلاعات منحصرا برای سایر اعضا یا صرفا توسط صاحبان اطلاعات قابل دسترس می باشد. همچنین این امکان میسر است تا برخی از این اطلاعات منحصرا قابل دسترس برای مدیران بانک باشد و در صورت اجازه عضو در اختیار متقاضیان قرار گیرد. بر این اساس نحوه دسترسی شامل موارد زیر است:

  1. اطلاعات متن باز (Open Source) اطلاعاتی هستند که جهت استفاده و مشاهده آزادانه در دسترس کلیه کاربران سایت قرار می گیرد.
  2. دسترسی آزاد (Open Access) عبارت است از اجازه صرفا به اعضا بانک برای خواندن، بارگذاری،نسخه برداری، توزیع، چاپ، جستجو یا پیوند دادن به اطلاعات فردی، شغلی، علمی،پژوهشی و علایق شغلی و چکیده مقاله و سایر اطلاعاتی که اعضا اجازه دسترسی آن ها را داده اند.
  3. دسترسی محدود ((Limited Access این اطلاعات منحصرا قابل دسترس برای مدیران بانک  و هر یک از اعضا صرفا به کمک کلمه و رمز عبور برای تکمیل، ویرایش و اصلاح اطلاعات فردی میسر می شود. این اطلاعات در صورت اجازه عضو به سایر اعضا، سازمان های دولتی و موسسات تعاونی ارسال می شود.

 

صفحه اصلیدرباره ماشعب استانی خانه  • بانک اعضا تماس با ما