ورود کاربر محترم میهمان به پرتال خانه تعاونگران ایران خوش آمدید فارسی  |  English


آگهی

جشنواره جایزه تعالی مدیریت تعاونی


علی حسین شهریور، دبیرکل خانه تعاونگران ایران در سومین جشنواره جایزه ملی تعالی مدیریت تعاونی با تاکید بر اینکه بررسی حاکی از این است که بیشترین مشکلات در بخش تعاون مربوط به عدم مدیریت مطلوب تعاونی‌هاست گفت: درحال حاضر 200 هزار تعاونی به ثبت رسیده است و حدود 600 هزار نفر عضو هیئت مدیره این تعاونی ها هستند که به همراه 200 هزار نفر مدیر عامل ، جمعیتی 800 هزار نفری عضو مجموعه تعاون هستند.

 وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود 56 درصد تعاونی‌ها در کشور فعال هستند گفت: عوامل مختلفی مانند نیروی کار، مشتریان، رقبا، عوامل بیرونی و عوامل درونی در عملکرد تعاونی‌ها موثر هستند.

 شهریور تاکید کرد: در سال های 91 و 92 در شرایط رکود تورمی به سر می‌بریم چرا که شاهد ترکیب همزمان اقتصاد تومی بالا و نرخ پایین رشد اقتصادی بودیم و رشد منفی در اقتصاد را تجربه کردیم که این مسئله در عملکرد بخش تعاون تاثیر مستقیم داشته است که البته دولت تدبیر وعده کاهش نرخ منفی در رشد اقتصادی تا پایان سال را داده است.

 دبیر کل خانه تعاونگران ایران با بیان اینکه در حال حاضر رشد نقدینگی 600 هزار میلیارد تومانی درکشور مشاهده می‌شود گفت: متاسفانه این میزان نقدینگی در جامعه سرگردان و به کارهای غیر تولیدی مانند خرید و فروش مسکن هزینه شده است.

 وی با اشاره به اینکه افزایش قیمت محصولات تا 87 درصد اشاره کرد و افزود:قیمت محصولات تا 87 درصد افزایش یافته است و این در حالی است که قیمت مواد اولیه در راستای تحریم‌های طی یکی دو سال اخیر افزایش 112 درصدی را تجربه کرده است که این مورد یکی از مهمترین موارد مشکل آفرین در بخش تعاون بوده است که امروز بسیاری از تعاونی‌ها با آن درگیر هستند.

شهریور بیان کرد: این جشنواره انجام خود ارزیابی بر اساس  مدل جایزه تعالی مدیریت تعاونی است که  به تعاونی ها کمک می کند تا وضعیت خود را نسبت به تعاونی های موفق ارزیابی کنند و نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کنند.وجود هدف در فرآیند استقرار، انگیزه لازم جهت اعتلای تعاونی را برای مدیران و کارکنان ایجاد می کند.

 دبیر کل خانه تعاونگران ایران تاکید کرد: همچنین فضای رقابتی کسب جوایز، به تسریع در رشد تعاونی ها کمک می کند که شعار« کیفیت، راه بدون پایان» را جامعه عمل بپوشاند و ارزیابی ها و گزارشات آن، فضای مناسبی جهت الگو برداری از بهترین ها (Benchmarking) را فراهم می کند.



صفحه اصلیدرباره ماشعب استانی خانه  • بانک اعضا تماس با ما