ورود کاربر محترم میهمان به پرتال خانه تعاونگران ایران خوش آمدید فارسی  |  English


آگهی

رئیس فراکسیون تعاون در جشنواره تعالی مدیریت تعاونی


رییس فراکسیون تعاون مجلس با تاکید بر حمایت دولت از تعاونی‌های خوش حساب، گفت: تعاون یک اعتقاد است و تعاونگران از دولت انتظار دارند که سهم آنها در برنامه‌های کلان به ویژه برنامه ششم مشخص شود.
ایرج ندیمی گفت: امروز دولت نزدیک به 250 هزار میلیارد تومان بدهی مانده به نهادها، بانکها، بیمه‌ها و پیمانکاران دارد، بانکها نیز می‌گویند 80 هزار میلیارد تومان سر رسید و معوقه دارند در صورتی که اگر منابع از سوی دولت به درستی هدایت و مدیریت شوند بخش عمده‌ای از تقاضاهای مازاد بر تقاضاهای دیگر به سهم کارآفرینان بخش خصوصی و تعاونی افزوده می شود.
وی گفت: از دولت تدبیر و امید انتظار داریم که رکود را در کنار تورم تدبیر کند و با گسترش سرمایه گذاری، جلوی رکود را بگیرد.
ندیمی که در سومین جشنواره جایزه ملی تعالی مدیریت تعاونی‌ها سخن می گفت، ادامه داد: دولت به جای تعلل در ارائه بسته‌ها و اصرار بر بسته‌های نصیحت گونه ارقام و اعداد و سیاستهای اجرایی را در کنار سیاستهای پولی و بانکی و ارزی به نحوی مدیریت کند که در راستای مباحث اجرایی با اعداد و ارقام تحریک کننده روبه رو باشیم.
رییس فراکسیون تعاون مجلس خاطرنشان کرد: آنچه که امروز تعاونی ها از دولت انتظار دارند این است که از نظر سیاستهای کلان و برنامه های میان مدت مثل برنامه ششم یا برنامه های کوتاه مدت و سنواتی، رویکرد تحریک تقاضا و تامین نیاز را در پیش بگیرد.
وی با بیان اینکه می توان در بحث معوقات بدهکاران را طبقه بندی کرد، افزود: دولت می تواند گروهی از تعاونی های بدحساب را از تعاونی‌های خوش حساب جدا کند و حمایت خود را از تعاونی های خوش حساب نشان دهد.
نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: هم اکنون دولت 400 هزار میلیارد تومان پروژه دارد که همه عمرانی نیست ومی تواند با مشارکت تعاونی ها آنها را به پایان برساند ولی دولت در این کار تعلل می کند و اعلام نمی کند که چه پروژه هایی در اختیار دارد تا بتوان از رویکرد تعاون یا بخش خصوصی برای پیشبرد و تکمیل آنها مشارکت گرفت.
وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: تعاون یک اعتقاد است همچنان که تحقق سهم 25 درصدی بخش تعاون در اقتصاد ملی یک اعتقاد است اما برای رسیدن به این سهم چه اقداماتی صورت گرفته است؟ از نظر ما در موضوع ساختار اقدامی نشده است و به لحاظ تحقق سهم 25 درصدی تعاون هم به نسبت GDP اقدام درخوری شاهد نبوده ایم.
ندیمی تاکید کرد: سهم بانک توسعه تعاون از زمان ایجاد صندوق تعاون و تبدیل شدنش به بانک باید مشخص شود، همینطور سهم نیروهایی که این بانک گرفته، شعباتی که ایجاد کرده و وجوهی که دریافت کرده همه در بخش تعاون باید مشخص شود.

 



صفحه اصلیدرباره ماشعب استانی خانه  • بانک اعضا تماس با ما