ورود کاربر محترم میهمان به پرتال خانه تعاونگران ایران خوش آمدید فارسی  |  English


آگهی

بیانیه خانه تعاونگران ایران بمناسبت هفته تعاون 1393


بیانیه خانه تعاونگران ایران بمناسبت هفته تعاون 1393

 بخش تعاونی به عنوان یکی از راهبرد های اصلی اقتصاد ملی مورد توجه قرار گیرد.

با هدف شناسایی و جذب پیشگامان بخش تعاون و اظهارنظر تخصصی و حرفه ای در امور تعاونی ها و ایفای نقش محوری و فعالانه در تصمیم سازی ها در بستر رفتار متعاملانه، و اثرگذاری بر کارآفرینی، اثر بخشی ،  بهره وری و بهبود مستمر کسب و کار تعاونی ، خانه تعاونگران شکل گرفته است.

خانه تعاونگران ایران ، هفته تعاون را به فعالان عرصه کار و تولید تبریک گفته و ضمن اعلام آمادگي همه جانبه براي نقش آفريني در توسعه بخش تعاونی ، نکات زیر را یادآوری می نماید:

  1. ضمن سپاس از جناب آقای دکتر ربیعی وزیر محترم تعاون،کار و رفاه اجتماعی به دلیل توجه حرفه ای و اتخاذ رفتار مدبرانه و بدون شتاب زدگی نسبت به بخش تعاونی ، انتظار دارد موضوع حمایت از ایجاد و گسترش تعاونی های دانش بنیان به عنوان موتور محرکه اقتصاد تعاونی را در دستور کار قرار دهند.
  2. برای جلوگیری از تکرار تجربیات شکست خورده پیشین و استفاده ابزاری از بخش تعاون،  تعریف شفاف، علمی و کاربردی از تعاونی های داوطلبانه و پیشرو  به عنوان یک تجربه قابل عرضه  در مسیر توسعه  پایدار کشور، نقش کلیدی دارد.
  3. تاکید می نماید،گسترش و رونق تعاونی های پیشرو و نسل جدید ، فرصت مغتنمي براي نجات اقتصاد ملی و خروج از بن بست رکود تورمی و دمیدن نفسی تازه به کالبد بی روح فضای کسب و کار کشور است.
  4. خانه تعاونگران ایران بر این باور است راه نجات اقتصاد بیماری که وابستگی‌اش به نفت باعث شد سالیان متمادی، دردها و ضعف‌های اساسی‌اش در پسِ دلارهای نفتی پنهان بماند، رجوع به اقتصاد مردم محور تعاونی است. امیدوار است دولت تدبیر و امید بدون فوت وقت تعهد و تلاش نماید بخش تعاونی به عنوان یکی از راهبرد های اصلی اقتصاد ملی مورد توجه قرار گیرد.
  5. از منظر خانه تعاونگران ، اجراي دقيق سياست‌هاي كلي اصل 44 قانون اساسي، تسريع در عملياتي شدن مفاد قانون بهبود مستمر محيط كسب و كار و اصلاح قانون بخش تعاونی می تواند به عنوان راهکارهای اصلی برون رفت از رکود غیر تورمی بخش تعاون مورد توجه دولت قرار گیرد.
  6. خانه تعاونگران عمیقا باور دارد راهکار جذب نقدینگی  سرگردان موجود در جامعه و هدایت آن به سمت تولید و اشتغال پایدار، تاسیس تعاونی های توسعه و عمران شهرستانی  و واگذاری مدیریت و مالکیت بنگاه های دولتی و طرح های نیمه تمام در محدوده جغرافیایی شهرستان به این تعاونی ها می باشد.
  7. ناتوانی نظام بانکی در تامین منابع مالی تعاونی ها، مانع بزرگ تولید در بخش تعاونی است. تاسیس حداقل یک بانک و یا موسسه مالی و اعتباری در قالب تعاونی سهامی عام می تواند آغاز گر تحولی عظیم در تامین منابع  و رونق کسب و کار تعاونی باشد.

 

 



صفحه اصلیدرباره ماشعب استانی خانه  • بانک اعضا تماس با ما