ورود کاربر محترم میهمان به پرتال خانه تعاونگران ایران خوش آمدید فارسی  |  English


آگهی

اعطای نشان عالی تعاون و تعاون یار


سید محمود رشیدی فرد در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اینکه با هدف تقدیر و تجلیل از افرادی که در توسعه بخش تعاونی نقش موثر دارند، نشان های تعاون به افراد واجد شرایط اعطا می شود درخواست نمود: ‌ تعاونی ها ، وزارتخانه‌ها  ، سازمان های مردم نهاد،  دانشگاه ها و مراکز علمی و پژوهشی ، خبرگزاری ها و ... افراد پیشنهادی خود را جهت ‌ دریافت یکی از‌ نشان ها ، تا پایان‌ تیر ماه‌ هر سال‌ به‌ خانه تعاونگران ارسال‌ ‌نمایند.

رئیس هیات مدیره خانه تعاونگران گفت: نشان های‌ تعاون که‌ به‌ افراد شایسته‌ دریافت‌ نشان‌ اعطا می‌شود «نشان عالی تعان» و «نشان  تعان یار » در  7 حوزه تخصصی‌ و عمومی‌ شامل «دانش‌»، «پژوهش‌»، « لیاقت‌ و مدیریت »  «سازندگی‌» ، «خدمت‌»، «کار و تولید»، «فرهنگ‌ و رسانه» هستند.

رئیس هیات مدیره خانه تعاونگران  افزود: نشان « عالی تعاون» به‌ افرادی نظیر وزرا ، معاونین وزرا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مدیران کل ستادی و استانی وزارت خانه ها، روسای بانک‌ها، صندوق ها  و موسسات مالی و اعتباری و مدیران تشکل های تعاونی که‌ با قبول‌ مسئولیتهای‌ مهم‌ و تلاش‌ همه‌ جانبه‌ در تحقق اهداف متعالی بخش تعاونی نقش‌ اساسی‌ ایفا کرده‌اند اعطا‌ می‌شود.

رشیدی فرد با بیان اینکه نشان « تعان یار »  در 7 حوزه تخصصی‌ و عمومی‌ اعطا می شود گفت: نشان‌ «دانش‌» به‌ افرادی‌ اعطا می‌شود که‌ با انجام  تألیفات‌ و آثار ارزشمند علمی  و یا با‌ تلاش‌ و خدمت‌ صادقانه در جهت‌ ارتقای‌ سطح‌ علمی‌ دانش‌ پژوهان‌ از طریق‌ تدریس‌ در رشته های تعاون، علوم اجتماعی،  اقتصاد و حقوق تعاون در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی‌ در ارتقای‌ دانش تعاونی در کشور تلاش‌چشمگیر داشته‌ باشند.

رئیس هیات مدیره خانه تعاونگران گفت: به‌ افرادی‌ که‌ در زمینه های مختلف اقدام به انجام پژوهش های کاربردی نموده که می تواند منشأ ایجاد تحول‌ در بخش تعاونی شوند نشان‌ «پژوهش‌» اعطا می‌شود. نشان‌ «لیاقت‌ و مدیریت‌» به‌ افرادی‌ اعطا می‌شود که‌ در مدیریت‌ یکی از تشکل ها اعم از تعاونی ، اتحادیه  و یا اتاق تعاون،  با انجام‌ فعالیتهای‌ شایسته‌ و بهره‌برداری‌ صحیح‌ از امکانات‌ و ارائه‌ روشهای‌ بدیع  و دریافت جایزه تعالی مدیریت تعاون‌ موفقیت‌ کسب ‌نموده باشند.

رشیدی فرد با تاکید بر اینکه،  نشان‌ «سازندگی‌» به‌ افرادی‌ اعطا می‌شود که با تأسیس و فعالیت تعاونی در جهت‌ سازندگی‌  مناطق روستایی و محروم کشور  تلاش‌ چشمگیر داشته باشند افزود: کسانی که‌ در طول خدمت در یکی از بخش های دولتی، تعاونی ، خصوص   یا مردم نهاد با تلاش‌ مستمر و صادقانه‌ در انجام‌ مسئولیت ها و ارائه‌ خدمات، ‌زمینه‌های‌ توسعه فعالیت تعانی ها را فراهم کرده باشند نشان‌ «خدمت‌» اعطا می‌شود.

وی گفت: با توجه به اهمیت تقدیر از فعالان بخش های تولیدی، به‌ اشخاصی‌ که‌ در تعاونی های تولیدی (صنعتی، معدنی‌ یا کشاورزی)‌ به‌ نتایج‌ قابل‌ توجه‌ در یکی‌ از زمینه‌های‌ : طراحی‌ یا اجرای‌ طرح‌های‌ مهم‌ صنعتی‌ و کشاورزی،‌ استفاده‌ مناسب‌ از امکانات‌ فنی‌ و منابع‌ اقتصادی، ‌افزایش‌ تولید از نظر کمی‌ و کیفی و ‌بالا بردن‌ سطح‌ دانش‌ فنی‌ و حرفه‌ای‌ کارکنان دست یافته‌ باشند ، نشان‌ «کار و تولید» اعطا می‌شود.

وی افزود: از‌ کسانی‌ که‌ برای اشاعه مفاهیم ، اصول و ارزش های تعاون ، گسترش‌ مبانی‌ نظری‌ تعاون، ترویج فرهنگ‌ تعاون ، احیای‌ سنت های‌ ارزشمند تعاونگری و عرضه‌ آثار هنری‌ یا ادبی‌ در عرصه فرهنگ و رسانه تلاش کرده باشند با اعطای  نشان‌ «فرهنگ‌ و رسانه» تجلیل می‌شود.

رئیس هیات مدیره خانه تعاونگران گفت: بخشی از مزایای‌ نشان های‌ تعاون،  تجلیل و اعطای نشان در مراسم رسمی با حضور مقامات دولتی و مدیران بخش های تعاونی و خصوصی، اعطای لوح سپاس و هدیه نفیس‌، عضویت در مجمع عالی توسعه بخش تعاونی، دریافت رایگان جدیدترین و مهم ترین اطلاعات علمی و پژوهشی مرتبط با تعاونی ها، مشارکت در انجام طرح های پژوهشی، انتشار رایگان مقالات و یادداشت های علمی، شرکت رایگان در سمینارها، کنفرانس ها و همایش های علمی ملی و درج نام در فهرست فعالان و نخبگان بخش تعاونی می باشد.

رشیدی فرد درخواست نمود: ‌ تعاونی ها، اتحادیه ها، اتاق های تعاون ، وزارتخانه‌ها  ، سازمان های دولتی و مردم نهاد،  دانشگاه ها و مراکز علمی و پژوهشی ، خبرگزاری ها و ... مشخصات‌ کامل‌ فردی‌ و شغلی‌ افراد پیشنهادی خود را جهت ‌ دریافت یکی از‌ نشان های تعاون، حداکثر تا پایان‌ تیر ماه‌ هر سال‌ به‌ خانه تعاونگران ارسال‌ ‌نمایند.افراد واجد شرایط می توانند شخصاً نیز درخواست خود را برای خانه تعاونگران ارسال نمایند.

وی افزود: پیش بینی شده است کمیسیونی با مسئولیت خانه تعاونگران متشکل از دبیرکل خانه تعاونگران، نمایندگان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی،  اتاق تعاون ایران، بانک توسعه تعاون، صندوق ضمانت توسعه تعاون ، انجمن علمی تعاون و یک نفر از کارشناسان صاحبنظر کلیه پیشنهادها را مورد بررسی‌ قرار  دهد. این کمیسیون افراد واجد شرایط و نحوه اعطای نشان را تعیین و اعلام می کند.گفتنی است خانه تعاونگران از سال 1390 از فعالان و پیشکسوتان بخش تعاونی تجلیل نموده است.



صفحه اصلیدرباره ماشعب استانی خانه  • بانک اعضا تماس با ما