ورود کاربر محترم میهمان به پرتال خانه تعاونگران ایران خوش آمدید فارسی  |  English


آگهی

چهارمین جشنواره تعالی مدیریت تعاونی برگزار می شود


تهران - ایرنا - دبیرکل خانه تعاونگران گفت: این خانه در هفته تعاون ضمن برگزاری چهارمین جشنواره تعالی مدیریت تعاونی و رونمایی کتاب تعاون، از فعالان تعاون تجلیل می کند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، علی حسین شهریور افزود: چهارمین جشنواره جایزه تعالی مدیریت تعاونی 15 شهریور ماه سالجاری در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما با حضور مسئولان و مدیران تعاونی ها از سراسر کشور برگزار می شود.
وی اظهار داشت: خانه تعاونگران در چهار سال گذشته با استفاده از معیارهای جهانی مدیریت اقدام به طراحی الگوی ارزیابی تعاونی ها برای تعالی مدیریت سازمانی و با برگزاری جشنواره و اعطای جایزه سعی درآشنایی مدیران با شیوه های تعالی سازمانی و شناخت نقاط قابل بهبود در تعاونی ها، اتحادیه ها و اتاق های تعاون کرده است.
شهریور هدف از اهدای این جایزه را بهبود و حرفه ای کردن مدیریت و تعالی سازمانی تشکل های تعاونی عنوان کرد و گفت: اجرای جایزه ملی تعالی مدیریت تعاونی، این امکان را فراهم کرده که بسیاری از تعاونی ها با مدل تعالی سازمانی آشنا شده و از آن به عنوان ابزاری برای اعمال روش های نوین مدیریتی در تعاونی خود استفاده کنند.
به گفته دبیرکل خانه تعاونگران، جایزه ملی تعالی مدیریت تعاونی موجب ارتقای توان رقابتی، افزایش پایداری تعاونی و موفقیت در تحقق اهداف سازمانی تشکل های تعاونی می شود.
وی اظهار داشت: در این جشنواره از مدیران تعاونی ها و اتحادیه هایی که اقدامات و برنامه های تعالی سازمانی برای تشکل خود دارند و موفق به کسب امتیاز های لازم شده اند، تقدیر می شود.
یادآور می شود، محور جشنواره چهارم، نقش تعاونی های دانش بنیان و تشکل های غیردولتی در توسعه بخش تعاونی است که در دو پانل تخصصی با حضور صاحب نظران و مقامات دولتی، مسئولین بخش تعاونی و تشکل های غیردولتی بررسی می شود.
در پانل نخست، ضمن بررسی مشکلات و راهکارهای توسعه تعاونی های دانش بنیان، نقش آنها در ایجاد اشتغال برای جوانان و توسعه اقتصاد تعاونی تشریح می شود.
در پانل دوم تشکل های غیردولتی شامل خانه تعاونگران، فراکسیون تعاون مجلس شورای اسلامی، اتاق تعاون و انجمن علمی تعاون، برنامه ها، اقدامات و انتظارات خود و معاونت امور تعاون نیز برنامه ها و انتظارات دولت از تشکل های غیردولتی را در راستای اجرای طرح تحول و توسعه بخش تعاون تشریح خواهند نمود.
برنامه بعدی خانه تعاونگران، تقدیر و تجلیل از افرادی است که در توسعه بخش تعاونی نقش موثر داشته و دارند. در این بخش برای چهارمین سال پیاپی با اعطای نشان عالی تعاون و نشان تعاون یار در حوزه های تخصصی و عمومی شامل دانش ، پژوهش، لیاقت و مدیریت، سازندگی، خدمت، کار و تولید، فرهنگ و رسانه از تلاش و زحمات فعالان و پیشکسوتان تعاونی در حوزه های تعاونی، دولتی، رسانه ها و دانشگاهها تقدیر خواهد شد.
برنامه بعدی خانه تعاونگران رونمایی از کتابی با عنوان '24 سال با تعاون' از تعاون تا کار و رفاه اجتماعی است.
در این کتاب تلاش شده برای یافتن علل ناکامی های بخش تعاون، گوشه هایی از فراز و فرودهای تعاون در ایران از سال 1370 که قانون بخش تعاونی تصویب و وزارت تعاون تاسیس شد تا سال 1394 تشریح شود.
هدف اصلی تدوین کتاب یادشده، ارایه راهکارهای مناسب و عملی جهت تقویت و گسترش بخش تعاونی، تغییر نگرش مدیران کشور و ایجاد چشم انداز مثبت نسبت به تعاونی ها و افزایش شان اثرگذاری تعاونی ها بین نهادهای تصمیم گیر است.
همچنین در این کتاب دیدگاههای وزرای پیشین و فعلی تعاون، معاونان امور تعاون، دبیران کل پیشین اتاق تعاون، مدیران خانه تعاونگران و برخی از نمایندگان مجلس که در 24 سال گذشته مسئولیت حمایت، نظارت و هدایت این بخش را داشته اند، در رابطه با چشم انداز تعاون در کشور و مشکلات و موانع رشد و توسعه بخش تعاونی منعکس شده است.
یادآور می شود، خانه تعاونگران با هدف بهبود مدیریت در تعاونی ها، سرعت بخشیدن به توسعه بخش تعاونی و گسترش عدالت اجتماعی در کشور در سال 1387 تاسیس شده است و در سطح ملی فعالیت می کند.



صفحه اصلیدرباره ماشعب استانی خانه  • بانک اعضا تماس با ما