ورود کاربر محترم میهمان به پرتال خانه تعاونگران ایران خوش آمدید فارسی  |  English


آگهی

جشنواره تعالی مدیریت تعاونی برگزار شد


جشنواره تعالی مدیریت تعاونی با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور برگزار شد

سورنا ستاری معاون علمی وفناوری رئیس جمهوردر چهارمین جشنواره جایزه ملی تعالی مدیریت تعاونی گفت: قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان در کشور به منظور حمایت از تمام شرکت های دانش بنیان از جمله بخش تعاون اجرا می شود .

وی افزود : ارائه تسهیلات کم بهره ، معافیت های مالیاتی ، معافیت های گمرکی و معافیت های سربازی از جمله تسهیلاتی است که به شرکت های دانش بنیان ارائه می شود .

وی افزود:در دوماه گذشته تسهیلات کم بهره برابر با ارزش محصولات صادراتی نیز به شرکت های دانش بنیان پرداخت می شود.

ستاری اضافه کرد: استفاده از ظرفیت های بومی کشور و تغییر دیدگاه از اقتصاد نفتی به اقتصاد دانش بنیان از جمله ضرورت هایی است که باید مورد توجه قرار گیرد .

وی گفت: صنعتی شدن همراه با تخریب محیط زیست هزینه زیادی برای کشور در بر داشته است که باید با تغییر نگرش ها در تمام سطوح دانشگاهی و اجرایی به تولید ثروت از طریق منابع انسانی به جای منابع زیرزمینی بپردازیم .

ستاری افزود: شرکت های دانش بنیان بر اساس استفاده از نیروی جوان و اشتغالزایی و کارآفرینی فعالیت می کنند که گاه تا 10 برابر سوددهی دارند.

وی با اشاره به ملاقات با 70 ایرانی فعال در شرکت های دانش بنیان خارج از کشور گفت : در سفر ماه آینده رئیس جمهور به نیویورک (مقرسازمان ملل ) با ایرانیان فعال در شرکت های دانش بنیان نیز ملاقاتهایی خواهیم داشت .

ستاری با بیان اینکه ایرانیان در تمام شرکت های دانش بنیان ومعتبر جهان حضور دارند گفت : تا کنون 350 فعال ایرانی در شرکت های دانش بنیان برای سرمایه گذاری و ارائه ایده و وقت در کشور رزومه خود را به معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور ارائه کرده اند .

وی افزود : براحتی می توان باجذب سرمایه و ایده های این ایرانیان که سرمایه های کشور است به رونق کارآفرینی و اشتغال دانش بنیان در کشور اضافه کرد .

معاون علمی وفناوری رئیس جمهور بر لزوم تحول در دیدگاه اجتماعی و اشتغالزایی بر اساس کارآفرینی بجای اشتغال در مناصب دولتی تاکید کرد و افزود : باید اقتصاد نفتی به اقتصاد دانش بنیان اصلاح شود .

ستاری اضافه کرد : همایش حمایت از اختراعات هر ماه در مناطق مختلف کشور برگزار می شود و 15 تا 20 درصد از شرکت کنندگان در این همایش برگزیده می شوند .

ستاری اضافه کرد : به برگزیدگان مخترع بین یک تا سه میلیون تومان جایزه نقدی ارائه می شود .

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه ایران دارای مدون ترین سیستم حمایت از اختراع در جهان است گفت : از تمام اختراعات جوانان به منظور تجاری سازی حمایت می شود .

ستاری با اشاره به اینکه جوانان باید برای تجاری سازی ایده هایشان هزینه های لازم را پرداخت کنند گفت : اختراعات آنان متناسب با تلاش و پیگیریشان تجاری سازی خواهد شد .

وی اضافه کرد : بر اساس استانداردهای جهانی حدود 5 درصد از اختراعات موفق به تجاری سازی می شوند .



صفحه اصلیدرباره ماشعب استانی خانه  • بانک اعضا تماس با ما