ورود کاربر محترم میهمان به پرتال خانه تعاونگران ایران خوش آمدید فارسی  |  English


آگهی

بیانیه خانه تعاونگران به مناسبت بزرگداشت هفته تعاون


خانه تعاونگران به مناسبت بزرگداشت هفته تعاون سال بیانیه ای صادر نمود. متن بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
«تعاونوا علی البر و التقوی»

بخش تعاونی با پیشینه ۸۰ ساله، یکی از ارکان سه گانه اقتصاد جمهوری اسلامی ایران است که علیرغم همه محدودیت ها ، کارآمدی خود را در جلب مشارکت آحاد جامعه در فعالیت های اقتصادی، تسهیل اشتغال کارجویان و دانش آموختگان جوان، فقرزدایی و ارتقاء رفاه عمومی ، تغییر چهره روستاها به قطب های اقتصادی، بالا بردن حس خودباوری و اعتماد به نفس و تقویت درونگرایی و کمک به تحقق اقتصاد مقاومتی نشان داده است.
در آستانه هفته تعاون سال ۱۳۹۵ ، خانه تعاونگران در راستای سرعت بخشیدن به گسترش بخش مردمی تعاونی درخواست می نماید:
الف: با توجه به توانمندی تعاونی ها در تجمیع سرمایه های اندک عموم مردم و هدایت آن ها به سمت تولید و اشتغال پایدار، هیئت دولت با روان سازی و تسهیل فعالیت تعاونی ها، زمینه حضور تعاونی ها در بازار سرمایه و بورس و همچنین بازگشت تعاونی ها به بازار پولی کشور را فراهم و در واگذاری مدیریت و مالکیت بنگاه های دولتی و طرح های نیمه تمام به تعاونی ها تسریع نماید.
ب: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نسبت به ایجاد نظام پایش و ارزیابی عملکرد جامع، پویا و موثر طرح های توسعه ای تعاون نظیر طرح تحول بخش تعاونی اقدام نماید. در همین راستا تشکیل شورای هماهنگی پایش و ارزیابی جهت همکاری ، هماهنگی و هم افزایی میان دستگاه های ذیربط حوزه تعاون ضروری است. بدیهی است بهره گیری از نقش دیدبانی سازمان های مردم نهاد به عنوان پل ارتباطی تعاونی ها و دولت، به تحقق اهداف طرح ها و اثر بخشی نظام مذکورکمک شایانی خواهد نمود.
ج: مدیران تعاونی ها، جهت دستیابی به سطوح بالاتری از کارآیی و نوآوری ، ضمن بهره گیری از فناوری های نوین و توجه ویژه به فرآیند تحقیق و توسعه، نسبت به پیاده سازی سیستم های تعالی مدیریت و استقرار چرخه بهره وری در شرکت ها اقدام و زمینه تعالی سازمانی تعاونی ها را فراهم نمایند.
در خاتمه فرصت را غنیمت شمرده ، بدین وسیله فرا رسیدن ۱۳ شهریور ماه روز ملی تعاون و هفته تعاون را خدمت خانواده بزرگ تعاون، اعم از مدیران ، کارکنان و اعضای تعاونی ها ، اتحادیه ها و اتاق های تعاون کشور و همچنین کارکنان و مدیران ساعی و خدوم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی (اعم از ستادی و استانی) تبریک عرض نموده، توفیق آنان را در تقویت و گسترش بخش تعاونی از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌نماید.

علی حسین شهریور

دبیرکل خانه تعاونگران



صفحه اصلیدرباره ماشعب استانی خانه  • بانک اعضا تماس با ما