ورود کاربر محترم میهمان به پرتال خانه تعاونگران ایران خوش آمدید فارسی  |  English


آگهی

560 هزار یزدی عضو تعاونی ها هستند


علی‌حسین شهریور در دوازدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر استان یزد با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۰۱ هزار تعاونی در کشور فعال هستند و ۴۵ میلیون نفر به عضویت این تعاونی‌ها درآمده‌اند، اظهار داشت: با این حساب می‌توان گفت ۹۰ درصد جمعیت کشور به طور مستقیم یا غیرمستقیم با تعاونی‌ها در ارتباط هستند.

وی بیان کرد: با توجه به آمار تعاونی‌ها و تعداد اعضا، انتظار اشتغالزایی و اثرگذاری در اقتصاد کشور از این بخش بسیار بالا است در حالی که هم‌اکنون سهم تعاونی‌ها در اقتصاد کشور بین پنج تا شش درصد است.

شهریور خاطرنشان کرد: تعاونی‌ها در حوزه اشتغالزایی نیز فعالیت قابل توجهی نداشته اند و سرانه اشتغال در بخش خصوصی بسیار بیشتر از بخش تعاونی است که در این بخش انتظار فعالیت و اثرگذاری بیشتری از تعاونی‌ها وجود دارد.

وی، فرصت شغالی فراهم شده توسط ۱۰۱ هزار تعاونی فعال در کشور را ۶۰۰ هزار مورد اعلام کرد و افزود: با توجه به نقش اثرگذار تعاونی‌ها، سرانه اشتغال در بخش تعاون باید افزایش پیدا کند.

دبیرکل خانه تعاونگران کشور با تاکید بر اینکه رشد و توسعه فعلی کشور مدیون تعاونی‌ها است، تصریح کرد: به طور قطع اگر از همه ظرفیت‌های بخش تعاونی استفاده شود، می‌توانیم شاهد رشد و توسعه جدی‌تری در اقتصاد کشور باشیم.

شهریور، یزد را از جمله استان‌های فعال در حوزه تعاون خواند و اظهار داشت: یزد به لحاظ تعداد تعاونی‌های فعال رتبه ۱۱ را در سطح کشور دارد به نحوی که در حال حاضر ۳ هزار و ۷۶ تعاونی در این استان فعالیت دارند که سه درصد تعاونی‌های کل کشور را تشکیل می‌دهد.

وی با بیان اینکه در استان یزد ۵۶۰ هزار نفر از جمعیت یک میلیون و ۱۳۰ هزار نفری، عضو تعاونی‌ها هستند، اظهار داشت: سهم تعاونی‌های یزد در ایجاد شغل، ۱.۵ درصد است.

شهریور ادامه داد: به رغم اقبال مردم یزد از بخش تعاونی، به نظر می‌رسد تعاون هنوز به جایگاه واقعی خود نرسیده و لازم است در استانی نظیر یزد از ظرفیت‌های موجود استفاده بهتری شود.

وی تاکید کرد: تعاونی‌ها باید خود را باور کنند و فعالیتشان را گسترش دهند و بتوانند به طور مستقیم با مصرف‌کننده و جامعه هدف خود ارتباط برقرار گنند.

دبیرکل خانه تعاونگران کشور همچنین خواستار تشکیل شورای عالی تعاون به صورت مستمر حداقل ماهی یکبار شد و افزود: باید زمینه ایجاد همدلی همه نهادهای مرتبط با تعاونی‌ها فراهم شود که شورای عالی تعاون می تواند در این زمینه اثرگذار باشد.



صفحه اصلیدرباره ماشعب استانی خانه  • بانک اعضا تماس با ما