برند سازی در میان تعاونی ها مغفول واقع شده است .
دبیرکل خانه تعاونگران ایران بر لزوم برندسازی در میان تعاونی ها تاکید کرد و ادامه داد: این موضوع در میان تعاونی ها مغفول واقع شده است و از همین رو اجرای طرحی با عنوان 'هر تعاونی یک برند' در دست اجرای خانه تعاونگران ایران قرار دارد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان علی حسین شهریور درآئین افتتاح نمایشگاه فن بازار بخش تعاون استان زنجان اظهار کرد: بیشترین حمایتی که بخش تعاونی از مسئولان مدنظر دارد، حمایتهای معنوی است، تعاونگران انتظار دارند جوانان و نخبگانی را که در این حوزه فعالیت میکنند، باور داشته باشند؛ چرا که این کار باعث میشود تا روحیه جوانان و نخبگان تعاونگر بالا رفته و فعالیتها به سمت کارآفرینی و اشتغال سوق پیدا کند.
وی در ادامه بیان داشت : بی توجهی به توانمندی تعاونی ها در کشور زمینه ساز مشکلات عدیده در این بخش است و افزود: هم اکنون ظرفیت های بسیاری برای بهره گیری از توانمندی تعاونی ها وجود دارد و در صورتی که همگرایی و هم افزایی در این زمینه افزایش یابد، می توان تغییراتی در وضعیت کنونی این بخش ایجادکرد .
شهریور افزود : 220 هزار تعاونی در کشور به ثبت رسیده است اما فقط 95 هزار مورد از آنها فعال هستند. این تعاونی ها 1.5 میلیون فرصت شغلی در بخش های مختلف اجتماعی، اقتصادی و خدماتی ایجاد کرده اند.
وی یادآورشد:در جهان از هر یک نفر ، سه نفر سهامدار تعاونی محسوب می شوند اما در ایران هنوز تعاونی به جایگاه حقیقی خود که افزایش سهم در اقتصاد ملی به شمار می آید، نرسیده است.
این مسئول با یادآوری اینکه تداوم روند سنتی در فعالیت بخش تعاون منجر به شکست تعاونیها در آیندهای نه چندان دور خواهد شد، ادامه داد: مهمترین اصل امروز، همگرایی در میان همه تشکلهای مرتبط با تعاونی است. خانه تعاونگران ایران رقیب هیچ دستگاهی نیست، بلکه در کنار همه دستگاهها برای ایجاد تحول قرار گرفته است، بنابراین در یک کلام میتوان گفت که رسالت این خانه، سرعت بخشیدن به توسعه بخش تعاون است.
وی در پایان از راه اندازی نمایشگاه مجازی تعاونی ها در کشور و استان زنجان خبر داد و خواستار همکاری تعاونی ها برای حضور در این نمایشگاه شد
|