ورود کاربر محترم میهمان به پرتال خانه تعاونگران ایران خوش آمدید فارسی  |  English


آگهی

سازمان های مردم نهاد می توانند به توانمند سازی بانوان تعاونگر کمک کنند


دبیر کل خانه تعاونگران در همایش " تعاون راه سوم اقتصاد – نقش مشارکت زنان در اقتصاد تعاونی "  که در مجموعه تلاش برگزار شد ، با بیان اینکه 49 درصد از جمعیت کشور زن هستند ، بر ضرورت حضور زنان در عرصه های اجتماعی و اقتصادی تاکید کرد.

علی حسین شهریور با اشاره به اینکه حدود 3 میلیون زن سرپرست خانوار در کشور وجود دارد گفت: سازمان های مردم نهاد می توانند موجب توانمند سازی زنان شوند.

وی با تشریح رویکردهای محوری در توسعه افزود: امروزه در بیشتر کشورها تلاش مردم با کمک دولت برای رشد و توزیع متوازن تولید ودرآمد ملی سبب شده است که نهاد های مردمی توسعه پیدا کنند.

دبیرکل خانه تعاونگران گفت: سازمان های مردم نهاد در کنار بخش دولتی و خصوصی، به عنوان بخش سوم مطرح هستند و با توجه به کارکرد آنها در طیف گسترده ای از مسائل مرتبط  مانند امور آموزشی ، مذهبی ، محیط زیست، بهداشت، حقوق زنان و توسعه اقتصادی به طور گسترده ای در حال رشد هستند.

این فعال حوزه های اجتماعی با اشاره به اینکه سازمان های مردم نهاد می توانند به توانمند سازی بانوان تعاونگر کمک کنند در خواست کرد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ظرفیت این سازمان ها برای اجرای برنامه های حوزه زنان استفاده کند.

 وی ضمن استقبال از تاسیس جمعیت حمایت از کارآفرینی و توانمندی بانوان تعاونگر بر ضرورت ایجاد شبکه ارتباطی میان سازمان های غیردولتی زنان تاکید کرد.

دبیرکل خانه تعاونگران افزود: تشکیل تعاونی های زنان به عنوان یک راهبرد اصلی برای کاهش نابرابری های جنسیتی و افزایش مشارکت زنان مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی از آغاز به کار کمیسیون امور بانوان در خانه تعاونگران و راه اندازی تورهای تبادل تجربه بانوان تعاونگر خبر داد و گفت: در این تورها بانوان تعاونگر از تعاونی های بزرگی که توسط زنان مدیریت می شوند بازدید خواهند کرد .

 



صفحه اصلیدرباره ماشعب استانی خانه  • بانک اعضا تماس با ما