ورود کاربر محترم میهمان به پرتال خانه تعاونگران ایران خوش آمدید فارسی  |  English


آگهی

تفاهم با مجمع عالی نمایندگان کارگری


ه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا» علی‌حسین شهریور در همایش تعاونی‌های سهام عام کارگران با اشاره به انعقاد تفاهمنامه میان مجمع نمایندگان کارگران ایران و خانه تعاونگران در زمینه گسترش فعالیت‌های بخش تعاون برای استفاده کارگران، اظهار داشت: کار گروهی، استفاده از ظرفیت بخش تعاون برای فعالیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری مناسب از جمله ویژگی‌های تعاونی‌های سهامی عام هستند.

وی ادامه داد: در حال حاضر 2959 تعاونی مسکن کارگری وجود دارد، 332 هزار نفر عضو آن بوده و هر نفر میانگین 512 هزار تومان سرمایه در این تعاونی‌ها دارند.

شهریور، با بیان اینکه در حال حاضر 1881 تعاونی مصرف کارگری با عضویت 570 هزار نفر در کشور وجود دارد، تصریح کرد: کل اعتبار این تعاونی‌ها 168 میلیارد تومان است و متوسط هر نفر 294 هزار تومان سهام دارند و همچنین 20 هزار نفر با سرمایه‌ای بالغ بر 5700 میلیارد تومان در تعاونی‌های اعتبار عضو هستند.

مدیر کل تعاونی‌های خدماتی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 10 میلیون کارگر بیمه شده در کشور وجود دارد، عنوان کرد: از این تعداد کمتر از 10 درصد در قالب تعاونی‌ها ساماندهی شده‌اند و در صورت اجرای تفاهمنامه پیش‌بینی شده، همه کارگران می‌توانند از ظرفیت تعاونی‌ها استفاده کنند.

به گفته مدیر عامل خانه تعاونگران، در حال حاضر هر کارفرما 35 هزار تومان سهم بیمه برای کارگر پرداخت می‌کند و نیز حق مسکن ماهانه 10 هزار تومان است که سرجمع سالانه 540 هزار تومان خواهد بود که در صورت ضرب آن در 10 میلیون کارگر، اعتباری بالغ بر 54 میلیارد تومان در ماه خواهد بود.

وی تعاونی سهامی‌عام را بهترین نوع تعاونی دانست و افزود: از جمله مزیت این تعاونی‌ها، قابلیت عرضه آن در بورس، معافیت مالیاتی 25 درصدی و افزایش 20 درصدی کمک‌های دولتی و نیز تخصیص 20 درصدی حق بیمه سهم کارفرما است.

وی تأکید کرد: همچنین بانک توسعه تعاون و صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون می‌توانند به این تعاونی‌ها خدمات و تسهیلات ارائه دهند.

شهریور بیان داشت: در این تعاونی‌ها پیش‌بینی شده که بیش از 10 میلیون کارگر و تمامی کارفرمایان، حضور داشته باشند و همچنین بانک رفاه نیز می‌تواند تا سقف 20 درصد سهامدار این تعاونی باشد.

مدیر عامل خانه تعاونگران با بیان اینکه به منظور تخصیص اعتبار تعاونی سهامی عام، اعتباری بالغ بر 900 میلیون تومان نیاز است، عنوان کرد: در مرحله بعدی، پروژه‌هایی برای این تعاونی تعریف شده که نیاز به سرمایه‌گذاری داشته و از طریق فراخوان در فرابورس، کارگران سهامدار می‌شوند و محل تأمین منابع سرمایه‌گذاری خوبی برای اعضا و کارگران باشد.

در پایان این همایش، تفاهمنامه ای میان خانه تعاونگران ایرانی و مجمع عالی نمایندگان کارگران در زمینه توسعه تعاونی در بخش کارگری منعقد و از سوی خانه تعاونگران ایران، نشانه تعاون یار به مجمع عالی کارگران اعطا شد.



صفحه اصلیدرباره ماشعب استانی خانه  • بانک اعضا تماس با ما