ورود کاربر محترم میهمان به پرتال خانه تعاونگران ایران خوش آمدید فارسی  |  English


آگهی

گزارش عملکرد خانه تعاونگران


ایجاد بانک اطلاعاتی نخبگان بخش تعاون، کمک به تدوین استاندارد‌های مدیریتی در شرکت‌های تعاونی، توجه به ارتقاء دانش مدیریت و تعالی سازمانی در تعاونی‌ها و معرفی نخبگان تعاون به مجامع ملی و بین‌المللی مهم‌ترین اقدامات خانه تعاونگران ایران در سال‌های اخیر بوده است.

به گزارش خبرنگار تعاون و اشتغال خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،علی حسین شهریور _ مدیر عامل خانه تعاونگران ایران _ در مراسم رونمایی از سامانه اطلاع‌رسانی مهر (سام) در همایش نقش تعاونی‌ها در همایش تعاونی‌ها و اقتصاد مقاومتی گفت: راه‌اندازی این سامانه یکی از دستاورد‌های بنیادی خانه تعاونگران است که افتتاح آن و عضویت تعاونی‌ها، اتحادیه‌ها و اتاق‌های تعاون در این سامانه دنیای جدیدی پیش‌روی تعاونگران خواهد گشود.

وی هدف از راه‌اندازی این سامانه را معرفی دستاورد‌ها، تولیدات و خدمات تعاونی‌ها و کمک به ورود شرکت‌های تعاونی به بازار از طریق فضای مجازی عنوان کرد.

شهریور کمک به ترویج و توسعه فرهنگ تعاون و گسترش فعالیت‌های تعاونگران از طریق انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی را از دیگر برنامه‌های خانه تعاونگران برشمرد و از امضای تفاهم‌نامه با مجمع عالی نمایندگان کارگران ایران به منظور ورود 10 میلیون کارگر کشور به بخش تعاونی خبر داد.

مدیر عامل خانه تعاونگران ایران ادامه داد: تجلیل از فعالان و پیشکسوتان و مروجین تعاونی یکی‌دیگر از ابتکارات خانه تعاونگران بوده که از سال گذشته آغاز شده است، به نحوی که در سال 90 از 16 نفر تجلیل شد و امسال نیز در این همایش از 16 نفر دیگر تجلیل به عمل آمده و نشان تعاون‌یار به آنها اهدا خواهد شد.

وی تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های علاقه‌مندان به توسعه و توانمند‌سازی بخش تعاون توجه به ارتقاء دانش مدیریت و تعالی سازمانی در تعاونی‌ها بوده که دراین رابطه برای نخستین‌بار در کشور خانه تعاونگران اقدام به طراحی و اجرای جایزه ملی تعالی مدیریت تعاونی کرده است.

شهریور افزود: این جایزه با هدف ایجاد فضای رقابتی برای اعتلای تعاونی‌ها، تشویق تعاونی‌ها برای انجام عملیات خودارزیابی و شناخت نقاط قوت و زمینه‌های قابل بهبود و ایجاد فضای لازم برای تبادل تجربیات موفق تعاونی‌ها طراحی شده است.

به گفته‌ی مدیر عامل خانه تعاونگران ایران حضور فعال تعاونی‌ها در فرآیند جایزه ملی تعالی مدیریت تعاونی نشانگر برداشتن گام‌های بلند تعاونی‌های برتر در مسیر رشد و توسعه و افزایش توان رقابتی آنها است.

مدیر کل دفتر تعاونی‌های خدماتی وزارت تعاون در بخش دیگری از سخنان خود به برخی از اقدامات خانه تعاونگران اشاره کرد و گفت: بیش از 800 عضو حقیقی و حقوقی از میان مدیران تعاونی‌ها و اتحادیه‌ها در سطح کشور از سوی خانه تعاونگران پذیرفته شده‌اند که 15درصد از آنان دارای مدرک تحصیلی دکترا، 35 درصد فوق لیسانس، 48 درصد لیسانس و 12 درصد فوق دیپلم و دیپلمه هستند.

وی در عین حال تاسیس نمایندگی خانه تعاونگران در 12 استان کشور، ایجاد بانک اطلاعاتی نخبگان بخش تعاونی، انتشار کتاب تعاونی‌ها «دیروز، امروز، فردا»، برگزاری یک همایش بین‌المللی و سه همایش ملی و معرفی نخبگان تعاون به مجامع ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی را از جمله این اقدامات برشمرد.

شهریور در پایان مهم‌ترین اهداف خانه تعاونگران ایران را شناسایی و کمک به حل مشکلات و بهبود مدیریت در تعاونی‌ها، گسترش عدالت اجتماعی، کمک به تهیه و تدوین استاندارد‌های مدیریتی در تعاونی‌ها، تعامل با سازمان‌های ملی و منطقه‌ای و بین‌المللی تعاون به منظور تبادل تجربیات و تلاش برای سرعت‌بخشیدن به توسعه بخش تعاون برشمرد.



صفحه اصلیدرباره ماشعب استانی خانه  • بانک اعضا تماس با ما