ورود کاربر محترم میهمان به پرتال خانه تعاونگران ایران خوش آمدید فارسی  |  English


آگهی

تعاونی ها بستر ساز حماسه اقتصادی


علی حسین شهریور  در همایش بررسی جایگاه و نقش تعاونی ها در حماسه اقتصادی گفت: برای تحقق حماسه اقتصادی فاکتورهای مهمی دخیل هستند که باید همه آن ها را به کار بگیریم.

وی که برای شرکت در این همایش به یاسوج سفر کرده است، افزود: افزایش میزان صادرات غیرنفتی از جمله کارهای مهمی است که در همه نقاط کشور باید در دستور کار قرار گیرد چراکه با فشارهای اقتصادی دشمن و تشدید تحریم ها با کاهش فروش نفت مواجه هستیم و راهی جز ورود به صادرات غیرنفتی نداریم.

مدیرکل دفتر تعاونی های خدماتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با ارائه آماری از ۱۱ ماهه آخر سال ۹۱ گفت: در این ایام ۳۸ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی داشتیم که در برنامه پیش بینی شده این رقم باید به حدود ۶۰ میلیارد دلار برسد هر چند که این میزان صادرات برای شرایط عادی کشور است و اینک که در وضعیت تحریم هستیم باید چندین برابر این رقم، صادرات غیرنفتی داشته باشیم.

شهریور با بیان اینکه تعاونی ها نقش مهمی در تحقق حماسه سیاسی، افزایش تولید و به تبع آن افزایش صادرات غیرنفتی دارند، ادامه داد: تعاونی های ما باید سازوکارهای صادرات و ورود به بازارهای ملی و بین المللی را پیدا کنند.

مدیرکل دفتر تعاونی های خدماتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: از مهر سال ۹۰ تا مهر سال ۹۱ شاهد کاهش ۴۰ درصدی تولید و کاهش ۳۶ درصدی اشتغال در کشور بودیم که نشان از لزوم عزمی جدی برای جبران این عقب ماندگی ها دارد.

شهریور گفت: این کاهش تولید و اشتغال در حالی است که قیمت های عمومی بیش از ۸۷ درصد و قیمت مواد اولیه بیش از ۱۱۲ درصد افزایش داشته که ناشی از اثر تحریم ها بوده است.

این مسئول مرتبط با امور تعاونی ها با اشاره به لزوم افزایش سطح تولید گفت: بسیاری از تعاونی های کشور بعد از گذشت ۱۰ سال از عمر خود همچنان با ظرفیت ۵۰ درصدی کار می کنند که اگر به دنبال تحقق حماسه اقتصادی هستیم باید برای استفاده از ظرفیت اسمی تعاونی ها تلاش کنیم.

وی همچنین با ارائه آماری از تعاونی های سایر کشورها تأکید کرد: دنیا به سمت تشکیل تعاونی ها رفته است و ما نیز برای توسعه کشور باید به این سمت برویم.

به گزارش فارس، اردلان زینل زاده نیز در این نشست با بیان اهمیت توجه به تعاونی ها گفت: جایگاه تعاون و مشورت در اسلام جایگاهی والا و نیکو است و کاری که با یک نفر انجام نمی شود با کمک توان یک جمع قابل انجام است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر لزوم نهادینه شدن فرهنگ کار گروهی و تشکیل تعاونی های مختلف افزود: یکی از سیاست های اصلی این اداره کل توجه و حمایت از تعاونی ها است.



صفحه اصلیدرباره ماشعب استانی خانه  • بانک اعضا تماس با ما