ورود کاربر محترم میهمان به پرتال خانه تعاونگران ایران خوش آمدید فارسی  |  English


آگهی

برگزاری مجامع عمومی تعاونی ها به صورت الکترونیکی


 «برگزاری مجامع عمومی  به صورت الکترونیکی فرصتی طلائی برای شفاف سازی و جلب اعتماد اعضای تعاونیها، اتحادیه ها و اتاق های تعاون»

برگزاری مجامع عمومی نماد شفافیت است و موجب اعتماد اعضا می شود.

همواره یکی از چالشهای تعاونیها برگزاری بموقع مجامع عمومی بوده است.

با توجه به شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا که برگزاری به‌موقع مجامع عمومی تعاونی‌ها، اتحادیه ها و اتاق های تعاون به‌صورت فیزیکی را عملا سلب کرده است و به‌منظور پیشگیری از ایجاد اختلال در روند امور آنها برگزاری مجامع عمومی به‌صورت مجازی با اصلاحیه آیین‌نامه تبصره ٣ماده ٣٣ قانون بخش تعاونی اقتصاد امکان‌پذیر شده است.

مجمع عمومی الکترونیکی مجمعی است که حضور اعضا در آن، توامان بصورت فیزیکی حداقل به تعداد هیئت رئیسه و حضور الکترونیکی اعضا امکان‌پذیر بوده و رای‌گیری بصورت الکترونیکی اعمال می گردد.

برگزاری مجمع عمومی الکترونیکی  مستلزم درج در اساسنامه نیست و هر شرکت تعاونی می‌تواند با درج در آگهی مجمع عمومی، اعلام نشانی سامانه جامع و هوشمند بخش تعاونی و چگونگی دسترسی به راهنمای آن در آگهی دعوت نسبت به برگزاری مجمع خود اقدام کند.

از زمان انتشار اگهی مجمع تا یک روز قبل از برگزاری مجمع عمومی افرادی که تمایل به حضور در مجمع بصورت الکترونیکی دارند؛ بایستی از طریق کارتابل خود در سامانه جامع و هوشمند بخش تعاونی کشور و یا نرم افزار و اپلیکیشن طراحی‌شده مربوطه؛ جهت ثبت نام برای حضور الکترونیکی اقدام نمایند.

 کلیه شرکتها و اتحادیه‌های تعاونی و اتاقهای تعاون که تصمیم به برگزاری مجمع بصورت الکترونیکی می گیرند موظفند بدوا" نسبت به طرح و تصویب موضوع درجلسه هیات مدیره اقدام  وسپس مبادرت به انتشارآگهی دعوت مجمع عمومی نمایند.

رای گیری نسبت به‌هریک از دستورات جلسه پس از طرح آن توسط هیئت رئیسه در بسترسامانه هوشمند انجام می پذیرد.

برگزاری الکترونیکی مجامع در شرایط موجود ضمن جلوگیری از وقفه در انجام امور ،امکان مشارکت بیشتر و اعتماد اعضا را نسبت به بخش تعاونی فراهم خواهد نمود.

پیشنهاد می شود وزارت تعاون که آیین نامه مربوطه را اصلاح و ابلاغ نموده، بسترهای فنی را نیز مهیا کند.

خانه تعاونگران ایران صدای تعاونیها را به مردم و مسئولین می رساند.



صفحه اصلیدرباره ماشعب استانی خانه  • بانک اعضا تماس با ما