ورود کاربر محترم میهمان به پرتال خانه تعاونگران ایران خوش آمدید فارسی  |  English


آگهی

تعاونی های مرزنشین رمقی برای ادامه فعالیت ندارند!


تعاونی های مرزنشین رمقی برای ادامه فعالیت ندارند!

تعاونی‌های مرزنشین از جمله تعاونی‌های پرجمعیت هستند که با هدف افزایش سطح رفاه و توان اقتصادی مردم مرزنشین ایجاد شدند و باتوجه به شکننده‌ بودن وضعیت اشتغال و فعالیت‌های اقتصادی مناطق مرزی، نیازمند حمایت‌های دوچندان هستند.

اختصاص ندادن سهمیه ارزی به تعاونی های مرزنشین، یکی از مشکلات اساسی این تعاونی هاست.


نبود نظارت بر عملكرد صادرات و واردات شرکتهاي تعاوني مرزنشينان، عدم بازديد و بررسي عملكرد قانوني تعاونيهاي مرزنشين، نبود نظارت و بررسي صورتهاي مالي براي كليه تعاونيهاي مرزنشين، فقدان نظارت بر مجامع عمومي‌ تمامي‌ تعاونيهاي مرزنشين و عدم استفاده از حسابرسان صاحب صلاحيت مشكلات عمده اين نوع تعاونيها در بخش نظارت بر آنها است.

آنچه که باعث نگرانی اعضای این تعاونیها گردیده است این خواهد بود که آنان تاکنون نمی دانند؛ موجودی تعاونی ها چقدر است؟ درآمد سالانه آن به چه مقدار است؟ سودحاصله ونحوه توزیع سهام هرعضو به چه نحوی است؟ اعضا پاسخ سوال خویش را ازکجا بیابند؟

راه حمایت از  تعاونیهای مرزنشینان تخصیص بودجه برای ایجاد زیرساخت‌ها در مناطق مرزی و بهبود وضعیت معیشتی مرزنشینان است. حمایت از مرزنشینان از کانال نظام بودجه‌ریزی می‌گذرد و باید در این نظام اصلاحاتی صورت گیرد.

 

نزديک به ۶ ميليون نفر زيرمجموعه اين تعاوني‌ها هستند که در قالب ۳۸۰ تعاوني فعاليت مي‌کنند و اگر حمايت شوند به سمت صادرات خرد حرکت خواهند کرد.


📣*خانه تعاونگران صدای تعاونیها را به مردم و مسئولین می رساند *.



صفحه اصلیدرباره ماشعب استانی خانه  • بانک اعضا تماس با ما