ورود کاربر محترم میهمان به پرتال خانه تعاونگران ایران خوش آمدید فارسی  |  English


آگهی

علل تعطیلی برخی از تعاونی های مصرف کارکنان دولت و فرهنگیان


علل تعطیلی برخی از تعاونی های مصرف کارکنان دولت و افول تعاونی های مصرف فرهنگیان عبارتند از:

♦️افت ارزش سرمایه این تعاونیها به دلیل عدم مشارکت اعضا

 ♦️ وجود رابطه "مرغ و تخم مرغی" در مشارکت ، (اعضا زمانی حاضر به افزایش سهم مشارکت خود در تعاونی خواهند بود که شرکت بتواند نیازهایشان را برآورده نماید و شرکت زمانی می تواند اینکار را انجام دهد که سرمایه در اختیار داشته باشد و چون هردوی این روند در گروی عمل دیگری است، هیچگاه به حالت اصلی و بهینه نرسیده است و  این تعاونی ها در حال ورشکستگی هستند).

♦️از هم گسیختگی قیمت گذاری کالاها و نوسانات شدید قیمتها در کشور

♦️شوکهای متعدد در بازار، خصوصا بازار کالاهای اساسی سبد خانوار و افت و خیزهای متعدد در قیمتها،

 ♦️دور ماندن تعاونیها از بازار رقابتی و کاهش جذابیت آنها در مقابل عرضه وسوسه انگیز کالاها توسط فروشگاههای خصوصی به صورت اقساط کم بهره، بدون ضامن، بدون پیش پرداخت و ...

♦️ عدم حمایت دولت از تعاونیها و عدم الزام تولیدکنندگان و صنعتگران به همکاری با تعاونیها

♦️عدم استقبال اعضا برای عضویت در هیات مدیره و یکنواختی مدیریت که باعث گردیده یک هیئت مدیره سالها عهده دار برنامه ریزی این تعاونیها باشند.

♦️عدم استفاده از نیروهای جوان و ریسک پذیر و خلاق و پر تحرک باعث ایجاد نگاه سنتی در جهت دهی و مدیریت و تبلیغات این تعاونیها گردیده  که اثرات آن در حال حاضر نیز در عدم وجود انگیزه برای شروعی مجدد در مدیران این تعاونیها دیده می شود.


تعاونگران و صاحب‏نظران‏ نهضت تعاون معتقدند که نه تنها در مدیریت این تعاونیها مشارکت اعضا و کارکنان در ابعاد و مراحل مختلف‏ تصمیم‏ سازی یک الزام حیاتی است،بلکه‏ مدیریت بهره‏ وری،مدیریت مشارکت ‏جو و مدیریت کیفیت فراگیر در ارتقای بهره‏ وری و رونق‏ تعاونیهای مصرف حایز اهمیت فراوان‏ هستند.


ما صدای تعاونیها را به مردم و مسئولین می رسانیم .

ابتکارات و مشکلات تعاونی ها را برای ما ارسال کنید.👇
Taavoniran@yahoo.com

 



صفحه اصلیدرباره ماشعب استانی خانه  • بانک اعضا تماس با ما