ورود کاربر محترم میهمان به پرتال خانه تعاونگران ایران خوش آمدید فارسی  |  English


آگهی

توسعه اقتصادی با کمک تعاونی‌ها امکان پذیر است ‌


مجید انصاری، رئیس کمیته تعاون کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع تعهد در پذیرش مسئولیت اجتماعی گفت: فعالیت تعاونی‌ها باید با رویکرد تامین منافع عمومی انجام شود.

وی که  در نهمین جشنواره ملی تعالی مدیریت تعاونی سخن می گفت افزود: در صورتی که بخواهیم اقتصاد مردمی و مقاومتی را محقق کنیم ، باید به نقش و جایگاه تعاونی‌ها توجه ویژه‌ای شود، توسعه اقتصادی  بدون کمک تعاونی‌ها و توجه به حوزه تعاون امکان پذیر نیست ‌.

رئیس کمیته تعاون کمیسیون اجتماعی با تاکید بر اینکه باید تعاونی‌ها را به نرم‌افزارهای روز تعاونی مجهز کنیم گفت :در همین راستا باید به  سیاست‌های کلی بخش تعاون  توجه ویژه ای صورت گیرد.

 وی با اشاره به سهم  ۲۵ درصدی  بخش تعاون در اقتصاد و  تاکید  قانون برتحقق این مهم گفت: این در حالی است که تعاونی‌ها تا رسیدن به این نقطه،  فاصله  بسیار زیادی  دارند .

انصاری با اشاره به اینکه در موضوع اشتغال و تولید باید مدیریت واقعی صورت گیرد، گفت:  با اهمیت دادن به اقتصاد مقاومتی و تعاون، می توان این دو مقوله را محقق کرد .

 وی با تاکید بر  تفکر راهبردی در حوزه تعاون گفت: امروز تعاونی‌ها باید به بهترین شکل، با نگاه راهبردی به مسائل بیاندیشند .

 انصاری با اشاره به اینکه ما در آستانه اصلاح قانون تعاون قرار داریم از صاحب نظران در این حوزه درخواست کرد تا  دیدگاه‌ها و نظرات کارشناسی و تجربیات خود را در راستای اصلاح و بازنگری قانون تعاون و با هدف رشد تعاونی ها ارائه کنند.

 وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از نیاز به قانونگذاری نیازمند پالایش قوانین هستیم، افزود: با توجه به در نظر گرفتن ظرفیت قوانین موجود، باید به سمت بازنگری در قوانین پیش رویم.

 انصاری  با بیان اینکه مجلس یازدهم بیشتر بر ابعاد نظارتی تاکید دارد تا قانونگذاری گفت:  ۶۰ تا ۷۰ درصد دیدگاه‌ها در مجلس دارای ابعاد نظارتی است.

وی  تصریح  کرد: اصلاح و پالایش قانون تعاون و حوزه بخش تعاون،  نیازمند همکاری و مساعدت دست‌اندرکاران و صاحب نظران این حوزه است.

 انصاری افزود: فرهنگ تعاون بر اساس توصیه الهی ،توصیه به امور همگانی از جمله مشارکت در امر افزایش اشتغال و تولید را شامل می شود.

 وی با اشاره به لزوم توسعه فرهنگ تعاونی‌ها در جامعه گفت: توسعه  فرهنگ تعاون باید با در نظر گرفتن   تبیین جایگاه واقعی تعاونی ها صورت گیرد به گونه ای که  به عنوان یک مطالبه عمومی قلمداد شود.

رئیس کمیته تعاون کمیسیون اجتماعی، تکیه بر داشته ها و توان داخلی را  ضروری دانست و  بر لزوم حمایت جدی از تولیدات  و برند های داخلی تاکید کرد .

 وی با اشاره به اینکه به  مشکلات اقتصادی که مردم با آن دست و پنجه نرم می کنند  آگاه هستیم ، افزود: راهبرد اساسی انقلاب اسلامی، تزریق روحیه مشارکت، ایستادگی و استقلال است و در این در همین راستا  می توان با حفظ روحیه عزتمندی و با بهره‌گیری از ظرفیت‌تعاونی ها ،اقتصاد مقاومتی که همان اقتصاد مردمی است را محقق کنیم.

انصاری با بیان اینکه زمانی به جایگاه واقعی خود در حوزه تعاون خواهیم رسید که  بتوانیم در کنار هم از ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم اظهار داشت: نیاز به همدلی ،وحدت و همنوایی در این حوزه در جامعه  بیش از پیش احساس می شود.



صفحه اصلیدرباره ماشعب استانی خانه  • بانک اعضا تماس با ما