ورود کاربر محترم میهمان به پرتال خانه تعاونگران ایران خوش آمدید فارسی  |  English


آگهی

سند حرفه تعاون کشور بزودی رونمایی می شود


علی ‌حسین شهریور در آیین تجلیل از تعاونی های برتر استان البرز گفت: هفته تعاون فرصتی مغتنم برای هدایت افکار مردم و مسوولان به نقش و تاثیر تعاونی ها در پویایی اقتصاد کشور است.

وی گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در حال تهیه و تدوین استاندارد های آموزشی بخش تعاون در قالب سند حرفه  است و برای مدیران تعاون که در چارچوب این استاندارد ها آموزش ببینند، گواهی نامه های معتبر بین المللی صادر می شود.

وی با اشاره به نقش مهم تعاونی در بهبود اقتصاد کشور افزود: در برخی از کشور ها اقتصاد مردم متکی به اقتصاد تعاون است و بیش از سه  میلیارد  نفر در دنیا نیاز های زندگی خود را از طریق تعاونی ها  تامین می کنند.

شهریور اظهار داشت: در ایران بخش تعاونی عمر حدود ۸۶ سال  را در پرونده  خود دارد و این سابقه طولانی بیانگر کارآمدی   اقتصاد تعاون در جلب مشارکت احاد مردم و جامعه است.

وی تعاونی ها را بسترساز تسهیل در ایجاد اشتغال کار جویان، دانش اموختگان و فارغ التحصیلان دانشگاه ها عنوان کرد و افزود: توسعه فعالیت های اقتصادی و مهمتر از آن فقر زدایی و ارتقا رفاه عمومی و نیز تبدیل چهره روستاها به قطب های اقتصادی از مزایای تشکیل تعاونی ها است.

دبیرکل خانه تعاونگران افزایش حس خود باوری و اعتماد به نفس  و کمک به اقتصادی دولتی ، مردمی و مقاومتی  کار آمد را از دیگر ویژگی های تعاونی ها ذکر کرد. شهریور گفت: سالانه پنج  هزارو ۳۰۰  تعاونی به طور متوسط در کشور ثبت می کنیم  و این مهم بیانگر حضور پررنگ و تقویت فرهنگ تعاونی ها در کشور است.



صفحه اصلیدرباره ماشعب استانی خانه  • بانک اعضا تماس با ما