ورود کاربر محترم میهمان به پرتال خانه تعاونگران ایران خوش آمدید فارسی  |  English


آگهی

تعاونگران از نقدینگی خرد مردم استفاده کنند.


به گزارش خبرنگار ایرنا، علی حسین شهریور روز چهارشنبه در دیدار با اعضای اتاق تعاون و اتحادیه های تعاونی استان کردستان در سنندج، نقدینگی کشور را 650 هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: تعاونگران باید از این فرصت بهره ببرند و با استفاده از منابع خرد مردم فعالیت های میلیاردی انجام دهند.

وی تصریح کرد: کمبود منابع مالی و مشکل اعتباری تنها مختص شرکت های تعاونی و تعاونگران نیست و تمام شرکت های خصوصی عام و خاص نیز با آن روبرو هستند.

وی گفت: هم اکنون 75 هزار میلیارد تومان معوقه بانکی در حوزه های مختلف داریم و بخش عمده ای از تسهیلاتی که وجود داشت در بخش مسکن مهر سرمایه گذاری شده است.

شهریور با بیان اینکه به دلیل مشکلات مالی دولت، سال گذشته ردیف اعتباری توانمند سازی تعاونی ها در بخش تعاون از قانون بودجه حذف شد، اظهار کرد: این مشکلات تنها مختص تعاونگران نیست و فضای کسب و کار به گونه ای است که شرکت های خصوصی نیز با مشکل روبرو هستند.

به گفته وی در پنج سال گذشته تعداد شرکت های خصوصی عام و خاص منحل شده 2/5 برابر شرکت های منحل شده تعاونی بوده است.

مدیرکل تعاونی های خدماتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: راه اصلی دستیابی به اهداف مورد نظر، آسیب شناسی و همچنین آشنایی با جایگاه واقعی تعاون است چون منابع مالی تنها بخشی از مشکلات این حوزه است.



صفحه اصلیدرباره ماشعب استانی خانه  • بانک اعضا تماس با ما