ورود کاربر محترم میهمان به پرتال خانه تعاونگران ایران خوش آمدید فارسی  |  English


آگهی

وزیر تعاون در کنفرانس مدیریت برنامه ریزی و توسعه تعاونی ها


وزیر تعاون ،کار و رفاه اجتماعی گفت: بخش تعاونی‌ از نظر اقتصادی، تاثیر عمده ای در بخش های مختلف کشاورزی،صنعت و تجارت کشورها دارد.
علی ربیعی در کنفرانس مدیریت برنامه ریزی و توسعه تعاونی ها با اشاره به اینکه سند توسعه تعاون که 10 وزارتخانه بر اساس آن در توسعه این بخش مسئولیت دارند تاکنون اجرا نشده است، افزود: این سند را در دولت اجرا خواهد کرد.
وی گفت: نیاز به مقررات شفاف در بخش تعاونی و ارتباط بخش خصوصی و بخش تعاونی موجب ارائه لایحه جدید دولت به مجلس شد.
وزیر تعاون افزود: بخش دولتی باید با اصلاح ساختار ، سیاستگزاری مناسبی برای توسعه بخش تعاون داشته باشد و بخش تعاون نیز با اصلاح ساختار توانایی جذب این فرصت ها را فراهم آورد.
ربیعی با اشاره به اینکه برخی جذب سرمایه را مشکل بخش تعاون می دانند، گفت: تنها پول مشکلات را حل نمی کند و باید مدیریت و ساختار را نیز اصلاح کرد.
وزیر تعاون با انتقاد از اینکه تنها حدود 43 درصداز تعاونی های ثبت شده در کشور فعالند، افزود: باید رسانه ها در تعریف صحیح از تعاونی، مزیت های اقتصادی و اجتماعی آن اطلاع رسانی و در این زمینه فرهنگ سازی کنند.
ربیعی گفت: باید مزیت های تعاونی از کتابهای دبستان تا ایجاد رشته های دانشگاهی مرتبط درجامعه توسعه یابد.
وزیر تعاون با اشاره به اینکه به تعاون بیشتری در بخش تعاون نیازمندیم، افزود: با توجه به کارکرد اجتماعی تعاونی ها و مشارکت گسترده و بیشتر مردم در بخش اقتصاد ،فاصله طبقاتی کاهش می یابد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین گفت: 100 میلیون شغل در تعاونی های جهان ایجاد شده است.
ربیعی افزود: 900 میلیون نفر در جهان در یک تعاونی عضویت دارند.
وی گفت: 30 محصول کشاورزی در آمریکا را بخش تعاونی به فروش می رساند و در کره جنوبی نیز دو میلیون کشاورز عضو تعاونی ها شده اند.
ربیعی افزود: 72 درصد تولید شیر و 79 درصد تولید دام در کشور اسلوونی در بخش تعاون است و در کشور برزیل نیز 40 درصد سهم بخش کشاورزی از تولید ناخالص ملی از فعالیت تعاونی هاست.



صفحه اصلیدرباره ماشعب استانی خانه  • بانک اعضا تماس با ما